12 jan. 2014

Se det snöar...

Hej!

Hur har ni det denna blåsiga söndag?
 Hjälp, redan söndag - vart tog helgen vägen??

Här har det snöat lite stundvis idag. Det mesta smälte bort redan då det landade men nu har det blivit betydligt kallare, så det som kommer nu lär nog ligga kvar. Det har också börjat blåsa rejält!!
 Jag har nu gått runt i huset och tänt massor av ljus överallt ifall det blir strömavbrott :S


Barnen som har längtat efter snö lääänge nu var ute en bra stund. Några snöbollar gick det att få ihop till, till slut…

Ha ha, ja de röda kinderna kom ju med i alla fall…:D


Sedan blev det varm choklad och prickig-korv-smörgås när de hade lekt färdigt i snön :)

Ska strax hoppa in i duschen. Tror jag ska lägga en "färgbomb" i håret och kanske också en ansisktsmask. Det kan jag behöva när jag nu suttit med näsan i böckerna hela dagen..

Kramar!!


2 kommentarer:

Hemma på Sjuan sa...

Visst är det härligt med snö äntligen! Barnen ser ut att trivas och mysigt att komma in o dricka varm choklad! Kram Suss

baraetthem sa...

Det är så mysigt att snön kom. Men får gärna snö lagom och vara lagom kallt:) Jag tror som dig om min bula, att det ligger en liten tjej där inne:)

kram fredrika