20 jan. 2014

Liten sjukling :(


Brrrr!!

Det är ju helt galet vad det är kallt och blåsigt!
Fast om man ska se det positivt så slipper man ju iaf det där tunga gråa täcket som legat över ön "hela" hösten och vintern. Idag tom skiner solen (iaf stundvis) men ut vill jag helst inte…

Sista amaryllisen vek sig och fick klippas av. 
Snart är den helt vissen och då är det helt finito med allt som förknippas med julen.

Har en liten sjukling här hemma idag :(
Han har dock sovit mest hela förmiddagen och jag har kunnat sitta vid datorn och jobba. Har fått en del gjort idag och jag känner mig riktigt effektiv! Får se hur läget är i kväll ifall jag behöver vabba i morgon. Just nu är han uppe och leker (om än lite stillsamt!)


Känner att jag är dålig på att uppdatera bloggen och kommentera hos ER
Jag hoppas (och tror) att ni har överseende med det:)

Kram från en kall och blåsig ö!

2 kommentarer:

Bakom dörr nr. 11 sa...

Jag kan bara hålla med, kallt och blåsigt och jag håller mig helst inne. Tråkigt när dom små blir sjuka.
Ha det gott.
Kram Pia

Fröken i Söder sa...

Trist med sjuka barn, men bra att du fått lite tid ändå. Blåsigt här i Kalmar också. Brrrr