5 jan. 2014

Paltkoma...

Oj, oj så mätt jag är… men det är ju så gott och det är ju så lätt att äta lite för mycket :)
Fick frågan här på bloggen om kroppkakor är gott och på det kan jag bara svara JA, JA, JA!
Vi har det tom på julbordet, fast då är det små, fina (vita) kroppkakor.

 Jodå, de fick godkänt av resten av familjen fast de kokade sönder en del den här gången...

Spadet efter kroppkakorna använder jag och bakar matbröd på. Saftigaste och godaste brödet ever!

Rårörda lingon och grädde. De enda tillbehör som behövs.

Nyårsrosorna hänger med ännu :)

Nä nu måste jag nog gå och göra mig lite kaffe innan jag somnar i soffan…
Ha det så bra bloggvänner så lovar jag kika in till er lite senare ikväll.

3 kommentarer:

Maria - Wikers Liv sa...

Hihi, vad bra nu vet jag att det är gott! ;)
Kram /Maria

svart vitt och rött sa...

Hm... jag har inte haft en tanke på att jag ens skulle vilja äta sådana :-) Jag kanske får tänka om :-) Smart att ta vätskan till brödet! Ha det gott!

Linda sa...

Kroppkakor är min favoriträtt. Min mamma lärde sig att laga dem av sin svärmor som kom från Kalmartrakten. Vi äter dem med en grädde och mjölkblandning vilket är supergott mot det salta, kryddiga fläsket.

Kram Linda