29 dec. 2013

Idag har jag inte legat på latsidan...

Detta mina vänner är vad jag har sysslat med idag:)


5 m³ björkved damp nämligen ner i trädgården idag på förmiddagen. Han som levererade veden kunde inte backa så nära vedboden, så det var bara att börja lassa på en skottkärra. Det ser inte så mycket ut på bilden, men attan vilken tid det tog innan det ens märktes att man tagit av högen...


Även måndagen får nog ägnas åt denna sysselsättning men det är inget som jag har något emot. Förut när jag jobbade som undersköterska var jag oftast kroppsligt trött, men pigg i huvudet när jag kom hem. Nu när jag studerar är det, det omvända. Så att ägna lovet åt lite kroppsarbete känns bara okej:)

Ska ni titta på dokumentären Spelet om Stockholm (SVT) ikväll? Tycker att det är jätte-intressant (men också beklämmande!) att se hur Stockholm såg ut innan den stora rivningsivern. Vi som lever idag kan ju tycka att det var pittoreskt och gulligt, men de som bodde i de trånga, omoderna lägenheterna tyckte säkert inte att det var särskilt romantiskt..

Nu ropar min lilla skatt att jag måste komma så det är bästa att jag kollar vad han har för sig;)
Tittar in till er lite senare <3

4 kommentarer:

Finurliga fröken sa...

Oj va du har jobbat bra. Härligt för dig. Skönt att få jobba lite efter julen. Kram och gott nytt år.

Helenas enkla vardag sa...

Du har verkligen fått använda kroppen idag. kanske har du träningsvärk i morgon också.
kram Helena

Lena - gott för själen sa...

Oj jisses vilken hög! Kan tro att det blir träningsvärk imorgon.

Kram Lena

Home2tiny sa...

Skönt att få röra på sig efter all julmat, duktiga dig.....Önskar dig ett riktigt Gott Nytt Åt. Kramisar Tina