26 dec. 2013

Grönt är skönt

Jaha, det var den julen det…
I år gick den galet fort förbi! Är det bara jag, eller visst känns det som om jularna varade myyycket längre när man var liten?!


Vi avslutade juldagarna med en lång promenad i Slottsskogen. Tyvärr ingen sol men helt vindstilla och skönt:) Trots att det inte finns en endaste snöflinga här känns det ändå som om dagarna är ljusare nu. Men inte kan det väl märkas redan att det går mot ljusare tider??

Idag var det ingen skillnad på himmel och hav. I vanliga fall ser man fastlandet härifrån…


Slottet från en liten mindre vanlig vinkel.


 

 

Någon hade satt upp små fågelhus lite varstans i skogen.

Precis i branten under slottet lutar träden betänkligt:)

 Badortsvillor på rad.

Kallbadhuset


Sedan åkte vi hem och drack varm choklad och mös framför brasan:)
Ett perfekt sätt att avsluta julen på!

Kramar till er alla!

4 kommentarer:

Hemma på Sjuan sa...

Vilken mysig promenad! Ett sånt där badortshus skulle jag gärna ha ;)
Här finns det hundar i huset och det är tur att det är nån som får ut mig i detta väder...
Låter härligt att bo på Öland året runt! Kram Suss

Lena - gott för själen sa...

Vilken trevlig blogg du har! Kul att du hittade till mig. Jag kommer tillbaka.

Ha en fin fredag!

Kram Lena

Maria - Wikers Liv sa...

Tack för hälsningen hos mig, som gjorde att jag hittade din fina trevliga blogg!
Hit kommer jag tillbaka!
Kram /Maria

Home2tiny sa...

Tack för dina ord hos mig, nu ska jag kika vidare här inne hos dig. Ha en mysig helg. Kramisar Tina