23 dec. 2013

Årets klappar

Efter tre år med fimbulvintrar så känns det i ärlighetens namn ganska skönt med en grön jul (fast det vågar man ju knappt säga högt..) Eftersom jag numera även pendlar ca 16 mil/dag är det också tacksamt att det inte har blivit någon jättesvår vinter. Fast det är väl för tidigt att ropa hej...


Idag är det då inte särskilt juligt. Solen skiner så man nästan får vårkänslor och det känns nästan lite overkligt att tänka på att för tre år sedan var vi totalt insnöade över julhelgen. Inte ens snöplogen tog sig igenom drivorna… Det blir ofta så här på ön att våra tvärsvägar blåser igen, och jag lovar det kan gå på 5 min...


Det blev visst en del klappar i år också. Och vi som skulle hålla nere antalet…:S


I år är temat B L A N K A klappar :)


"Gottebordet" börjar arta sig:)


Jag hoppas kunna titta in lite senare ikväll men jag vill ändå passa på att redan nu önska er en riktigt, riktigt GOD JUL.

1 kommentar:

Helenas enkla vardag sa...

Jag vill ha lite snö för att känna den rätta stämningen. vad fint du gjort hemma och fina paket.
Önskar dig en riktigt GOD JUL
Kram Helena