16 feb. 2014

Vilken helg!


Oj, oj vilken helg vi har haft!

Och nu tänker jag inte b a r a på "våra" två OS-guld:)


Lördag morgon började vi med att städa hela huset, vilket var såå välbehövligt!
Japp, i den här familjen tillämpar vi barnarbete;) 
Alla får hjälpa till. Efter förmåga så klart. Men allt går ju så mycket fortare om man slipper börja med att röja sig fram bland alla legobitar och traktorer…

När vi var färdigstädade väntade "belöningen". Då drog vi in till Kalmar och gick på bio - Bamse och tjuvstaden:) Sedan väntade ju mellon och repris på repris av damernas stafett:)


Söndagen inleddes givetvis med herrarnas stafett och sedan fortsatte vi till Borgholms badhus där vi tillbringade ett par timmar. 

Medan sambo L och barnen hjälptes åt att städa bilen stekte jag hamburgare som vi kalasade på. Nu är alla trötta och mätta och ligger i en stor hög i soffan.

Nu ska jag ta och kika i bokreakatalogerna. "Förr" gick jag alltid på bokrea. Första dagen, tidigt på morgonen. Nu för tiden tycker jag inte att bokrean är en lika stor grej längre. Vet inte riktigt vad det beror på. Brukar ni gå på bokrea?

Kramar från en trött och nöjd bloggerska!

2 kommentarer:

Maria - Wikers Liv sa...

Låter som en toppen helg!
Här hjälps vi också åt med städningen. Varje torsdag, är målet ;)
Jag är dålig på att besöka bokrean. Men skulle ändå vilja göra några kok-boksfynd ;)
Kram /Maria

Fröken i Söder sa...

Vilken härlig helg! Jag förbeställer ibland, oftast blir det kokböcker. Jag har också kollat in broshyrerna i kväll, vi får se vad det blir.
Kram Stina