17 nov. 2013

Husligheter

Hej svejs!

Det blev faktisk en helg där en hel del blev gjort:) Hade inte planerat mer än att vi skulle baka pepparkakor - dvs barnen tar ut mått och jag kavlar... Men jag är tacksam att jag fick hjälp för finns det något som är så drygt som pepparkaksdeg? Den tar ju liksom aldrig slut...:S



Det färdiga resultatet och ser ni - solen skiner idag också:)

När jag ändå höll på att baka så svängde jag ihop en sats med saffransbullar också. Lika bra att passa på det är ju trots allt bara två veckor kvar till första advent!


Vi har som tradition att gå till kyrkan på första advent men vi får väl se hur det blir i år. Nu när jag pluggar är jag ju alltid ledig på helgerna vilket känns riktigt, riktigt lyxigt! Tom över jul och nyår är vi lediga och det är man ju verkligen inte bortskämd med...

Hur brukar ni "fira" advent?

Nu väntar diskning och uppröjning i köket och sen' landar jag nog framför "Allt för Sverige".
Ha det gott!


Inga kommentarer: