16 nov. 2013

Baktankar

Vilket kalasväder vi har haft idag:) Får gärna fortsätta i samma spår iaf november ut... Skönt att få trädgårdsmöblerna tvättade och insatta för säsongen. Nu har det dock börjat blåsa upp och hösta till sig lite mer igen. 


Hej alla fina!

Vad har ni gjort en dag som denna? 

Bjöd familjen på ostkaka idag. (Det var ju tydligen ostkakans dag den 14 november, men det hade jag ingen koll på!) Och nej jag gör den inte själv. Inte när den man kan köpa är så god:) Värmer den bara lite lätt och serverar med sylt och grädde. Mums:)

Några hyacinter har nu smugit sig in här hemma och idag har jag faktiskt också gjort en pepparkaksdeg som just nu vilar i kylen. Använder mormor's gamla recept och de brukar bli riktigt goda.


När jag ändå var i farten tog jag och bakade Ernst's goda julbröd. Ni vet det med nötter, russin och aprikoser från hans "gamla" julbok. Detta bröd brukar jag få göra ett par omgångar till varje jul - det går ju åt så fort!!.

Sitter just nu och kollar på smurfarnas julfilm med barnen, så ni ser julen håller på att göra sitt intåg även hos oss:)

Ha nu en skön lördagskväll mina vänner!!

Inga kommentarer: