14 okt. 2013

yammi yammi


Idag serverade jag lufsa till middag! 
Och till er som aldrig har smakat - så finns det inte mycket som går upp mot äkta, öländsk lufsa. 
Bara doften när den står i ugnen...mums!

Lufsa serveras lämpligen med lingonsylt och grädde.

Inget fin-lir här inte - vi serverar oss själva direkt ur plåten :)

****************

Igår kväll lämnades barnen till mormor medan L och jag gick på bio. Vi ville ju så klart se Skumtimmen som till största delen är inspelad här på ön. Jag måste erkänna att jag inte hade några större förhoppningar, men blev istället glatt överraskad. Jag tyckte faktiskt den var riktigt bra!


Riktigt överraskad blev jag också när filmens slutscener dök upp. Det visade sig att de är inspelade på min mark!!! (eller rättare sagt vår mark -jag äger lite mark ihop med min syster) Jag kan ju inte säga mer än att det är preeecis i slutet på filmen för jag vill ju inte avslöja slutet för er som inte har sett filmen...

Ha en fortsatt fin måndagskväll!



Inga kommentarer: