8 okt. 2014

Honeymoon!


Honeymoon 
är namnet på mina nya tulpanlökar som jag fyndade på marknaden häromdagen.

Frasigt vita tulpaner med fransig kant. Såå fina!
Köpte också hem några mörklila/svarta lökar, Café Noir tror jag namnet var på dem.

Nu är det bara att hoppas att det inte kommer några hungriga rådjur eller vildkaniner och käkar upp dem i vinter!


Har varit hemma idag och ägnat mig åt lite trädgårdsfix. Planterat lökar, räfsat löv och äpplen (Fy vad det såg ut efter nattens storm och regn!!) klippt ner växter och börjat plocka in andra växter för vinterförvaring.

Nu ska jag kika runt på nätet och se om jag hittar lite inspiration och goda recept som jag kan laga när "flickorna" kommer hit.

Ha en fin onsdagskväll!


1 kommentar:

Bakom dörr nr. 11 sa...

Håller tummarna att du får behålla dina fin tulpaner.
Snygga skor du köpt.
Kram Pia