11 sep. 2014

Hallonskörd:)



 I år ger våra hösthallon verkligen friska fina bär. Och stooora!

Känns extra roligt eftersom jordgubbsskörden var katastrofalt dålig.


Våra hönor och tupp (som får gå fritt i trädgården) har tydligen upptäckt vad gott hallon smakar för de nedersta grenarna var helt rena på bär…



Hej!

Idag är det en mycket trött bloggerska som sitter framför skärmen. Det är långa dagar nu på ny praktikplats med massor av nya intryck. Igår kväll var också första vattengympa-passet för hösten så det bidrar säkert också till varför jag känner mig så seg idag.

Men i morgon är det veckans bästa dag och jag slutar tidigt. Super, för då hinner jag handla på vägen hem innan barnen kommer hem från skolan. Sen' kör vi fredagsmys för hela slanten!!


Håller just nu på att styckfrysa hallonen så vi kan njuta hela vintern.

Till filen, tårtor, smoothies - mums!




1 kommentar:

Unknown sa...

Så gott med hallon! Jag slutar också tidigt på fredagar, love it! Trevlig helg! Kram