10 juni 2014

Premiärdoppet avklarat!


Det är helt galet vilka fina dagar vi har haft och har!

Förmiddagen tillbringades nere på stranden i lugn och ro,  utan barn, eftersom våra skolor inte slutat än. Känner att det hettar i skinnet, aj aj inte bra!

Kvällarna är nästan ännu skönare tycker jag som inte riktigt fixar 30 grader, och jag var ute förut och tog en hel radda bilder.

Årets nytillskott - ett japansk hängkörsbär som var såå söt när den blommade.

Använder mycket sten när jag "inreder" trädgården. Det blir väl lätt så när man bor som vi gör. 
Vi är i alla fall stenrika, hi hi…

 
Morötterna börjar ta sig.

Verkar vara ett riktigt "vallmo-år" i år. Mina jättevallmo blommar som aldrig förr:)

Grr, helt plötsligt låg det en katt mitt på de späda, små morotsplantorna...

Gräslök på väg att blomma över. Kanske finns det några gröna strån kvar till midsommarsillen...



Jag försöker verkligen passa på att njuta och ta vara på allt "det goa" den här veckan, eftersom jag sedan inte kommer att vara ledig igen förrän i augusti. I morgon måste jag dock hinna med ett besök hos frissan och lite andra småärenden. 


Kram!

 







Inga kommentarer: