5 sep. 2013

Latin!




Såhär ser det ut på min veranda idag.

Skolböcker och kaffe :)

Idag är det första självstudiedagen, dvs jag behöver inte åka till skolan utan kan sitta hemma och plugga. De första tio veckorna innan vi går ut på LIA (lärande i arbete) kommer vi att ha två sådana dagar i veckan och det känns riktigt bra. Enkel väg har jag nästan 8 mil till skolan så ni kan ju tänka er att det är skönt att få vara hemma :)

Idag är det ju dessutom sååå fint väder och det känns såklart extra bra att kunna sitta ute. Det gäller ju att ta vara på de sista sommar (?) -dagarna :)



Idag pluggar jag medicinskt terminologi och latinska termer. 


Hej på er!

Vad har ni själva för er idag. Jag antar att vardagen har hunnit ifatt de flesta av oss vid det här laget. Kanske är det någon mer som bytt bana och slängt sig ut i det okända?! Berätta gärna :)

Nu är det bäst att fortsätta. Tiden går så fort och snart kommer familjens andra skolflicka hem och då är det annan läxläsning som måste prioriteras.


Soliga kramar från Öland:D


Inga kommentarer: