25 mars 2014

Blåsig trandag!


Ja, jag vet att det har varit mycket tjat om väder här på bloggen nu ett tag…
 Men jag vill ju ha varmt och vår. Inte snöblask och 25 sekundmeter :( 


Så här såg det ut när jag åkte hem i eftermiddags.

Fick åka hem tidigare från skolan då jag fick mess om att bron var avstängd för busstrafik. Bäst att passa på att åka ifall de tänkte stänga den helt :S
Varför chansa…?


Det var till och med så blåsigt att tranan tydligen inte kunde landa här på morgonen ;)
(eller om det var "någon" som glömt…?)


Sicken tur då att tranan ville flyga ett varv extra och värpa några godisägg även hemma hos oss..:)

Brukar tranan komma till era barn? 
Om jag förstått det rätt verkar det vara mer här söderöver som vi har den traditionen.


Önskar er en fin kväll!

4 kommentarer:

Maria - Wikers Liv sa...

Nej du, här har jag aldrig sett till någon trana???? ;)
Usch vilket väder... Tur du tog dig hem!
Kram /Maria

Lena sa...

Nej, det där med tranan och påskäggen har jag aldrig hört talas om. Hos oss har barnen fått äggen direkt eller letat efter dem i en skattjakt.

Kram Lena

Unknown sa...

Vi har haft tranan, det var uppskattat! Tur att stormen drog över! Kram

Bakom dörr nr. 11 sa...

Fy vilket väder. Men i helgen ska det visst bli sol och varmt, härligt.

Nej det har jag inte hört, här har vi bara trandans ;)

Kram Pia