19 aug. 2014

American movienight...

… med kyssar!

Idag har jag varit på inskolning med min minsta juvel, som helt plötsligt känns så stor och självständig…

Så mysigt på alla sätt och vis. Alla barnen och föräldrarna samlades på skolgården där flaggan hissades, och alla bjöds på glass. Kallt och blåsigt som bara den och nu känns det som om hösten är här på riktigt.



På den stora blågula mataffären har de en godisavdelning som heter duga, och där hittade jag Hershey's "Kisses" som jag nästan föråt mig på när jag bodde i USA!

Var ju bara tvungen att köpa hem en påse för att se om jag fortfarande gillar dem.

Så ikväll blir det Amerikanostalgi big-time. Längtar tillbaka som en galning men vill gärna ta med barnen och tror nog att vi ska vänta några år så att de orkar och får ut något av det.


Hoppas ni har det bra där ute i vårt avlånga land som just nu verkar lida av ett riktigt ostadigt och lynnigt väder.








Inga kommentarer: