26 juli 2014

Stugbytardag



Jösses hörni vad hett det är! 
Känner inte av det så mycket i veckorna eftersom jag fortfarande jobbar, och vi har en alldeles ypperlig luftkonditionering:) Men när man kliver utanför dörren för fika eller lunch är det som att gå in i en just avstängd bastu!

Men idag har jag iaf varit uppe tidigt och slipat på mina nyinsatta fönster, dvs det är fodret (eller utsalning som det visst heter på snickarspråk…) som ska målas. Fast man orkar verkligen inte mycket i värmen…



Reglerar vätskebalansen genom att då och då fylla på med rabarbersaft, made my me.

Poolen lockar också så klart, men först ska vi klara av en födelsedagsfika hos goda vänner.

Vad gör ni själva när det är så här varmt?


Utanför mitt hus rullar just nu en strid ström av bilar. Det märks så väl när de är stugbytardag. Nästa helg är det vår tur att ge oss ut på vägarna:)


Ha en fab lördag!

1 kommentar:

Helenas enkla vardag sa...

Har du inte fått semester än, då är det bäst du njuter av varje tillfälle som ges. Vilken supefin karaff du har saften i, en sådan skulle jag också vilja ha. Här ligger vi mest i poolen om vi är ute annars har vi varit mycket inne.
Kram Helena